Последни новини

20-12-2021
Новини Новини

Тенденцията за енергоефективни офиси

През последните години една от главните теми на разговор в световен мащаб са климатичните проблеми и замърсяването на околната среда. В сферата на недвижимите имоти, но и сред строители, инвеститори и собственици на бизнеси, това пряко се обвързва с ESG критерият.

ESG са екологични, социални и управленските критерии, по които се оценява отношението на компанията спрямо екологични и социални фактори.

Бъдещето на офис сградите

Причината все повече строители и инвеститори да обръщат внимание на този фактор е, че техният бизнес зависи пряко от ESG, особено, ако искат той да просъществува в следващите години. В световен мащаб се появяват все повече поддръжници на концепцията за устойчив и екосъобразен начин на живот. Това оказва пряко влияние и върху сградите, като едни от големите замърсители и производители на вредни емисии.

Eкологичен, социален и управленски аспект

Екологичният аспект

Когато говорим за екологичния критерий от ESG, това включва използването на енергия, замърсяването, отпадъците и използването на естествени ресурси. Лилия Кръстева, управител за България на СЕРЕС Мениджмънт и Директор Управление на имоти, сподели своята експертиза за екологичната устойчивост в сектора:

„От дълго време групата на Реветас Кепитъл и ние от СЕРЕС Мениджмънт, като част от групата и пропърти мениджъри на портфолиото й, имаме фокус върху прилагане на принципите на устойчиво развитие, отчитайки екологичните, социални и управленски критерии в бизнес компанията“

Кръстева коментира и значението на нулевия отпечатък на сградите:

„Само 1% от сградите в България имат нулев отпечатък, а това е много лошо. Всички те генерират огромен разход – студ, топлина, енергия, вода, хартия и т.н. За нас е важно нашите инвестиции да носят дългосрочни ползи за околната и социална среда“

В Sofia Airport Center (SAC) се прилагат някои практики за пестене на ресурси и опазване на околната среда – енергийно-ефективна техника, фотоклетки за чешми, управление на отопление и вентилация, както и грижа за отстраняване на замърсявания от масла, химия и отровни отпадъци. Офис сградата на SAC e първата сграда в България с LEED Gold Certificate, от 2012 г., когато опазването на околната среда и стремежа към нулев отпечатък, се превръщат в мисия за екипа.

Социалният аспект

Служителите са в основата на успешния бизнес. Безопасната и здравословна работна среда е приоритет за всеки работодател. Пандемията от COVID-19 застраши здравето на всички и това преобърна изцяло модела на работа в офисите. Повечето наематели трябваше бързо да вземат решение, което да не ощети бизнеса, но и служителите им. Sofia Airport Center е сертифициран от лидера в тестването и инспекциите Bureau Veritas със сертификат “Safe Guard”. Той е гаранция за високо ниво на хигиена и спазване на всички световни стандарти за работа в безопасна и здравословна среда. С връщането на служителите към офисите, е важно да им бъдат осигурени лични предпазни средства, дистанция и честа дезинфекция.

Управленски критерии

По отношение на управленските критерии, е важно компаниите да не участват в конфликт на интереси при избора на управление, например. Изключително важно е и да не използват политически натиск или услуги, за да постигнат дадени цели. Тук е важна прозрачността по отношение на средствата и правилното вземане на важни решения.

За всяка компания е трудно да отговори на всички критерии и да бъде безупречна. Малките стъпки, които предприемаме, са пътят към опазването на околната среда. Тенденцията все повече собственици да се фокусират върху този аспект от управлението на бизнеса се засилва, и това е стъпка в правилната посока.

Пътят към енергоефективните офиси е намаляването на отпечатъка на сградите и спазването на ESG критериите. Какво е бъдещето на офис сградите и как ще се променят те, предстои да видим в следващите години.


Абонирайте се за нашия бюлетин


Сходни новини

Една сграда може да бъде „зелена“ с технологии, но и с ефективно управление
29-10-2021
Новини Новини

Една сграда може да бъде „зелена“ с технологии, но и с ефективно управление

Revetas Capital ще продължи своите инвестиции в София в дългосрочен план

прочетете повече
НАЕМИТЕ НА ОФИСИ: СТРЕМЕЖ КЪМ РАСТЕЖ И АДАПТАЦИЯ
31-08-2021
Новини Новини

НАЕМИТЕ НА ОФИСИ: СТРЕМЕЖ КЪМ РАСТЕЖ И АДАПТАЦИЯ

SOFIA AIRPORT CENTER ОТГОВАРЯ НА ПАНДЕМИЯТА С ГЪВКАВИ РАБОТНИ ПРОСТРАНСТВА И УНИКАЛНИ УДОБСТВА

прочетете повече
Природа, спокойствие, пространство – трите нови важни качества на офиса
09-07-2021
Новини Новини

Природа, спокойствие, пространство – трите нови важни качества на офиса

Промяната на условията, в които работим, променя и изискванията, които имаме към работното място. След година на изцяло домашен офис, компаниите постепенно се връщат към своите домове – офисите, които заемат.

прочетете повече

Представени новини

Nidec е новият наемател в София Еърпорт Център, глобалната компания стъпва за първи път на българския пазар
21-07-2022
Новини Новини

Nidec е новият наемател в София Еърпорт Център, глобалната компания стъпва за първи път на българския пазар

София Еърпорт Център подписа договор с Nidec Elesys Europe, дъщерна компания на Nidec Corporation, японски производител и дистрибутор на електрически мотори.

прочетете повече
Sofia Airport Center получи сертификат за безопасност SafeGuard
04-11-2021
Новини Новини

Sofia Airport Center получи сертификат за безопасност SafeGuard

Sofia Airport Center е един от първите офис комплекси в България, който получава сертификат и знак за безопасност SafeGuard от международния лидер в тестването, инспекцията и сертифицирането Bureau Veritas.

прочетете повече
Летен режим на работа в офиса: Как да подобрим продуктивността?
31-07-2021
Новини Новини

Летен режим на работа в офиса: Как да подобрим продуктивността?

Летните месеци подлагат на изпитание мотивацията за работа и на най-целеустремените служители. Горещото време и отпуските не помагат много за по-доброто организиране на работата, а и ковид ограниченията още възпрепятстват масовото връщане в офиса. Как се поддържа работен ритъм във време за ваканция? Ние мислим, че с някои малки промени могат да се получат значителни подобрения: 

прочетете повече
5 важни допълнения към идеалния офис, които не са свързани с работата
20-07-2021
Новини Новини

5 важни допълнения към идеалния офис, които не са свързани с работата

Основните характеристики за избор на офис сграда под наем бяха локация, достъпност, разпределение на работните помещения и площи.

прочетете повече
Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни
18-07-2021
Новини Новини

Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни

С отпадането на епидемиологичните ограничения екипите постепенно се връщат в офис среда и настроението е повече от приповдигнато. Как стана така, че чакаме с нетърпение да се върнем там, откъде все ни се искаше да избягаме преди година? COVID донесе промени – не само за хората, но и за работните им пространства, защото ни помогна да осъзнаем по нов начин причините, заради които ходим в офиса.

прочетете повече
Hot desking или как ще работим в офиса от 2021 нататък
14-05-2021
Новини Новини

Hot desking или как ще работим в офиса от 2021 нататък

След месеците, в които работните места бяха пусти, служителите постепенно се завръщат в офисите, но всъщност нищо вече не е същото - нито служителите, нито офисът, защото пандемията промени всичко и всички.

прочетете повече
Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера
06-05-2021
Новини Новини

Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера

Офис средата навлиза в нова ера и това повдига някои въпроси пред наемодателите на бизнес сгради, управителите на имоти, инвеститорите, наемателите, консултантите, а именно всички участващи в процесите на недвижимите имоти.

прочетете повече